[VIDEO] Uyaina Arshad Saksi Tengok ‘Struggle’ Mak, Gadai Barang Emas Untuk Besarkan 4 Anak Se0rang Diri

 


Pelakon dan pengacara, Uyaina Arshad berk0ngsi sebuah vide0 dia menghadiahkan geIang emas kepada ibunya bersempena Hari Ibu yang lalu.

Jasa ibu


Menerusi vide0 yang dimuat naik Uyaina, dia kelihatan sedang meIayan ibunya itu ketika memilih barang kemas di sebuah kedai.

Video tersebut mendapat perhatian warganet apabila Uyaina atau nama sebenarnya Saidatul Naseha Uyaina Arshad turut berk0ngsikan tentang jasa ibunya sebagai ibu tunggal yang membesarkan dia dan adik-beradik sendirian.

Aku membesar melihat kesusahan se0rang ibu tunggal membesarkan empat orang anak seorang diri.

Arwah ayah aku meninggal sewaktu aku berusia empat tahun.

Sejak dari itu mak akulah yang membanting tuIang siang dan malam untuk membesarkan kami empat beradik se0rang diri.

Saksi ibu sanggup bergadai


Dalam pada itu, pengacara Wanita Hari Ini itu juga meluahkan rasa sedih kerana ketika keluarganya diuji dengan kesusahan, dia menjadi saksi ibunya sanggup menggadaikan emas demi perbeIanjaan keluarga.

Memandangkan aku yang paling bongsu, jadi aku lah yang selalu ikut dia ke kedai pajak gadai.

Bila ada duit lebih dia akan beli emas. Bila waktu terdesak dia akan pajak emas dia itu balik untuk dapatkan duit.

Kadang-kadang, tergadai begitu sahaja sebab tak cukup duit nak tebus balik.

Bertitik tolak dari itu, pelak0n berusia 30 tahun tersebut menyimpan azam untuk membalas jasa ibunya dengan menghadiahkannya barang kemas.

Sejak dari itu aku berazam. Aku berazam untuk belikan dia emas. Sejak aku mula bekerja, Alhamduillah aku dapat belikan satu piece barang kemas untuk dia setiap tahun. Dia pilih nak yang mana.

Aku rasa happy dan bangga bila tengok mak aku pakai barang kemas yang aku belikan untuk dia. Setiap kali selepas aku hadiahkan emas untuk dia, cuma satu yang aku minta iaitu doa dari ibuku.

Terima kasih kerana memberikan aku keberkatan dalam hidup ini. Wahai ibu ku Selamat Hari Ibu Syurgaku!

VIDEO KLIK DISINI

Sumber: TikTok / ohbulan

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page DetikKiniViral.Net Ya.

PERHATIAN: Pihak DetikKiniViral tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.


Post a Comment (0)
Previous Post Next Post